Perception of Business students about Flipped Classroom Approach

Authors

  • Larissa Kvitko Universidade Regional de Blumenau (FURB)
  • Maria José Carvalho de Souza Domingues Universidade Regional de Blumenau (FURB)
  • Iara Regina dos Santos Parisotto Universidade Regional de Blumenau (FURB)
  • Portugues Universidade Regional de Blumenau (FURB)

DOI:

https://doi.org/10.24302/agora.v26.3727

Abstract

This article aims to analyze the perception of students in the administration course, regarding the use of the flipped classroom approach. To achieve this objective, data collection was carried out in two stages. The first stage involved the application of a five-question questionnaire containing a 5-point Likert scale, followed by descriptive statistics to analyze the data obtained. The second stage of data collection occurred through two focus groups, and the data obtained were analyzed using content analysis. The students were quite satisfied with the use of the inverted classroom approach, highlighting numerous advantages they perceived during the process, such as the optimization of time spent in the classroom and a greater possibility of relating theory with practice.

Keywords: Flipped classroom. Teaching. Learning.

Author Biographies

Larissa Kvitko, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Mestre em Administração. Doutoranda em Ciências Contábeis e Administração da Universidade Regional de Blumenau (FURB). Florianópolis. Santa Catarina. Brasil.

Maria José Carvalho de Souza Domingues, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Doutora em Engenharia da Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Professora titular no departamento de Administração da Universidade Regional de Blumenau (FURB). Blumenau. Santa Catarina. Brasil.

Iara Regina dos Santos Parisotto, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Doutora em Administração pela Universidade 9 de Julho. Professora titular no departamento de Administração da Universidade Regional de Blumenau (FURB). Blumenau. Santa Catarina. Brasil.

Portugues, Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Mestre em Desenvolvimento e Sociedade. Doutoranda em Ciências Contábeis e Administração da Universidade Regional de Blumenau (FURB).  Bolsista do FUMDES/UNIEDU. Caçador. Santa Catarina. Brasil.

Published

2021-09-13

How to Cite

Kvitko, L., Domingues, M. J. C. de S., Parisotto, I. R. dos S., & Baldissarelli, J. M. (2021). Perception of Business students about Flipped Classroom Approach. Ágora : Revista De divulgação científica, 26, 84–105. https://doi.org/10.24302/agora.v26.3727

Issue

Section

Artigos